Parodontológia - fogerősítés, fogmegtartás

Parodontológia - fogmegőrzés

A Parodontológia a fogak lágy- és kemény csontszöveteinek betegségével foglalkozó tudományág. A betegség hosszú idő alatt alakul ki, a nem megfelelően tisztított szájban elszaporodnak a káros baktériumok, a lepedék lerakódik, megvastagodik (fogkő alakul ki), idővel az íny alá jutva pedig állandó gyulladást okoz. Ha pedig az íny nem véd, nem zár, a lepedékréteg egyre beljebb jut, évek alatt megtámadja a fogat tartó szöveteket, majd lebontja a csontállományt, végül pedig kiesik a fog. Az ilyen beteget már kezelni sem lehet, mert ha például implantátumot ültetnek be, de fogágybetegsége kezeletlen marad, akkor az implantátuma idővel begyullad, újat beültetni pedig már nem tudnak.

A parodontológiai szakterület előzménye:

A fogíny betegségek professzionális kezelését hosszú kutatási időszak előzte meg.

Svájci praxis elején egy gyógyszergyár fogíny betegségek elleni injekciós hatóanyagot tesztelt. A hatóanyag tökéletes volt, viszont a teszt alanyok fájdalomról számoltak be, így a kísérleteket nem folytatták.
Mivel professzor úr is kutatásokat folytatott ezen a téren, a gyógyszergyártó átadott a hatóanyagból számára, hogy fejlessze ki a készítmény szervezetbe juttatását a fájdalmas mellékhatás nélkül.

Prezmecky professzor úr egy mérnök kollégájával közösen kezdte meg a munkát, az eredmény pedig egy készülék lett, melynek segítségével juttatták a célzott területre a FAKTOR-X nevű hatóanyagot. A készülék - az N-Terapie gerät - tűszúrás, műtéti eljárás nélkül végzi a feladatot.

Professzor úr a hatóanyagot műtéti utókezeléseknél alkalmazta hatalmas sikerrel. Ez a lépés indította el a fogmegtartással kapcsolatos kutatásokat.

Egy kis biológia:

1. kép Csontképző sejtek (osteoblastok)

2. kép Csontfaló sejtek (osteoclastok)

Csontképző sejtek (osteoblastok), a csont növekedésének és átépülésének a helyén fordulnak elő.
Csontsejtek (osteocyták), tulajdonképpen a csontszövet belsejében rekedt osteoblastok.
Csontfaló sejtek (osteoclastok), a csontfelszívódás helyén fordulnak elő. Működésük következtében a csont felszínén (kimaródás) bemélyedés (Howship-féle lacuna) jön létre.

Az osteoblastok és az osteoclastok mindegyike folyamatosan dolgozik a szervezetben. A FAKTOR-X nevű hatóanyag azáltal fejti ki hatását, hogy a csontfaló sejteket nyugtatja, altatja, így előnyhöz juttatja a csontképző sejteket.

A meglazult fogak nagyfokú (Miller-III és IV típusú) megbetegedésének gyógyítása is megoldott nálunk!

A kezelés után 10 nap elteltével akár Bécsi szelet fogyasztása is lehetséges.

A teljes gyógyulás időtartama függ a pácienstől és a betegség súlyosságától.

Fogászat, Parodontológia, Fog implantátum

Prof. Dr. Prezmecky László fogászati klinika

Kőszeg, Rákóczi út 120.

Klinika telefonszám: +36 94 312 331